Mascati de Halloween in Dublin

Cum te distrezi în Dublin, de Halloween

Dacă tot se apropie sărbătoarea de Halloween, m-am gândit să-ți povestesc ce-am făcut anul trecut chiar în noaptea morților vii, prin Dublin.
După vreo săptămână pe coclauri prin Irlanda de sud, prin Cork, Kilkenny și Galway, m-am gândit eu că n-ar fi fost rău să fi petrecut cea mai renumită sărbătoare a irlandezilor, chiar în capitală.

City break în Dublin, de Halloween

Am plănuit vreo 3 zile bune de plimbare prin oraș și ca bonus distracție, pe 31 octombrie, am ieșit la plimbare pe străzile din cartierul Temple Bar, ca să admirăm măștile, creativitatea și nebunia jucăușă a irlandezilor.

Cel mai mult mi-a plăcut faptul că n-am întâlnit nicăieri oameni mai sociabili, zâmbitori și dispuși să te ajute cu informații ca prin Irlanda. Era de ajuns să ne oprim la un colț de stradă cu harta în mână și cineva se oprea, încercând să ne ajute, cum putea, cu detalii și ponturi, ba chiar s-a întâmplat să ne ducă direct unde trebuia să ajungem noi, abătându-se de la propriul drum.
Turiștii în Irlanda sunt primiți cu brațele deschise, tratați cu aceeași atitudine cu care sunt tratați irlandezii și poate chiar mai bine, iar de țepuială pe acolo, prin pub-uri sau restaurante, nici pomeneală.

Sărbătoarea de Halloween în cartierul Temple Bar din Dublin

Seara de Halloween și-a intrat pe deplin în drepturi când noi încă ne luam cina la un restaurant nu departe de Temple Bar, the Boxty House. În timp ce sorbeam cu drag și spor dintr-o supă tipică făcută cu carne, cartofi și alte verdețuri, pe afară începea deja forfota și din când în când, mă ridicam de la masă să mă mai zgâiesc pe geam, căscând gura la câte o paradă improvizată de câțiva zombie, vrăjitoare sau drăcușori. Abia așteptam să termin cina, ca să umblu pe străzile pline de lume și să mă bucur de atmosfera de sărbătoare, misterioasă, întunecoasă, hidoasă, halloween – oasă. Toate pub-urile răsunau de muzică live, tipică irlandeză, Avatar, Cenușăreasa, Zombie, o grămadă de vampiri cu Vlad Tepes în frunte dănțuiau de săreau podelele peste tot prin baruri și dădeau noroc cu cei din jur și cine știe, cu vreun spirit trezit din somnul de veci, de atâta hărmălaie.

Parada de Halloween in Dublin

Halloween, cea mai renumită sărbătoare a celților

În tradiția celtică, noaptea de Halloween este singurul moment din an când sufletele răposaților sunt mai aproape de lumea noastră, așa că, dacă bem și petrecem, mai pomenim și pe cei care nu mai sunt lângă noi. În schimb, treaba cu costumațiile și mai ales, măștile de zombie, de monștri și vampiri erau folosite în trecut ca să alunge spiritele rele care profitau de prilej și dădeau târcoale dimensiunii pământene, băgând în sperieți vreo vădană mai sensibilă la stimuli paranormali.
Alt detaliu care m-a lăsat plăcut impresionată în noaptea de Halloween în Dublin a fost faptul că, deși, peste tot, lumea bea pinte și petrecerea era în toi, n-am văzut nicăieri pe nimeni să se ia la harță, sau să arunce pe jos sticle, nimeni să se dea în spectacol și să se lege de alții, ci mai degrabă, cei mascați se lăsau fotografați din toate părțile de curioși ca mine și peste tot se respira un vibe de bună dispoziție.

Vampiri si vrajitoare de Halloween

Ce faci de Halloween în Dublin

Fiind irlandezii mari petrecăreți și profitând de Hallowen, aceștia organizează în fiecare an o grămadă de evenimente prin tot orașul, în muzee, teatre, galerii și cluburi. Din păcate, eu am aflat prea tarziu de unele dintre ele și n-am putut participa, dar așa, imi rămâne un motiv în plus să revin în Dublin de Halloween.

• Festivalul Bram Stoker – 4 zile și 4 nopți de distracție, show-uri tematice, spectacole dark gothic, piese de teatru și tot ce-și pot dori fanii scriitorului irlandez
  • Stokerland – în Parcul Saint Patrick, pe 28 și pe 29 octombrie, o grămadă de artiști de stradă bagă groaza în părinți și copii cu show-uri care mai de care mai înspăimântătoare
  • Bram Audio Ghost Experience – dacă vrei să te plimbi pe străzile sumbre ale Dublin-ului, lăsându-ți pașii purtați de o voce dark care-ți povestește despre clădiri bântuite de fantome, asasinate și criminali in serie, nu-ți rămâne decât să faci download turului audio de pe acest site.
  • Și nu mai spun de toate tururile pe tema Halloween prin tot orașul, mai ales noaptea, când pe alei întunecoase, dai peste moartea cu coasa sau vreun vampir rătăcit în căutarea unei „bloody Mary”.

Ție ți s-a întâmplat să te prindă Halloween-ul prin altă țară? Cum au petrecut pe acolo?

Și … Happy Halloween! Hu hu hu hu hu …

Partajați acest lucru cu:

12 Comments

1. Dar nu înțeleg… Cu toți monștrii aia pe stradă, nu ți-a fost frică să ieși?! 😀
    Frumos altfel și superocazie de fotografii! 🙂

• Hehe, am iesit ca sa-mi pun curajul la incercare. Atmosfera era faina si ies poze super, dar eu aveam doar un telefon amarat 🙁

2. Eliza, imi place cum scrii de mor…..! ma bucur ca ai ajuns si pe acele meleaguri si ne impartasesti si noua cu mult talc, din experientele tale din viata. Te astept cu nerabdare, sa ne mai povestesti cate ceva din frumoasele tale vacante.

3. Pavel Balint

F.frumos…..

4. Cred ca te-ai distrat frumos Eliza dar pe mine ma inspaimanta .

5. Cred ca te-ai distrat frumos Eliza dar pe mine ma inspaimanta .

6. Frumoasa sarbatoare dar infricosatoare!