Poza cu mesaj

De la jamon la macarons, de la hinduși la spiriduși – călătoriile din 2017

Uite c-au trecut și sărbătorile și odată cu ele, aproape că s-a dus și gripa asta uricioasă care m-a ținut la pat câteva zile și nu mi-a permis să-mi fac treaba, adică să vă povestesc despre târgurile de Crăciun pe care le-am vizitat în Austria și Italia.

Am mai citit pe ici pe colo bilanțul călătoriilor din anul care tocmai s-a încheiat al unor bloggeri pe care-i urmăresc cu drag și uite așa mi-am zis să încep și eu anul 2018 cu o retrospectivă a lui 2017, răsfoind prin foldere, după poze.

Ianuarie – city break la Paris

Ziceți și voi, să dau peste bilete de avion la 20€ dus-întors și să nu le iau? Doamne ferește, așa ocazie mai rar . Ne-am plimbat pe la Notre Dame, prin cartierele Latin și Montmartre, am făcut un tur al orașului, am mâncat macarons, clătite, rață cu portocale și am băut vin prost într-o enotecă fițoasă. Am ținut morțiș să vizitez din nou muzeele principale, Louvre și D’Orsay, dar mi-am promis ca data viitoare să le las deoparte și să merg și pe la cele mai puțin cunoscute.

Ianuarie – 2 săptămâni în India 😊

Călătoria în India a fost o adevărată aventură și o provocare la fiecare pas. Am vizitat New Delhi, Jaipur, mi-au dat lacrimile de emoție la Taj Mahal, am învățat despre cultura hindușilor la Gwalior și m-am hlizit la templele cu scene kamasutra din Khajuraho. Mi-am luat țeapă de la un guru șarlatan într-un sat uitat de lume și am meditat la nemurirea sufletului la Varanasi, pe malul râului Gange.

Februarie – Carnavalul de la Veneția

In februarie mi-am luat mătușa într-o scurtă vacanță la Veneția, chiar de Carnaval, și am făcut-o pe fotograful, că m-a pus s-o pozez cu 234567 de măști. 😊 Fiind mătușa o gurmandă incurabilă, am dus-o într-un bacari tour, adică dintr-un bar în altul, unde se bea spritz și se mănâncă cicchetti, un fel de tapas făcute din pește, brânză cu prosciutto, vegetariene sau făcute în fel de fel de combinații.

Am mai plimbat-o și prin Bologna, de a salivat un pic prin zona Quadrilatero, iar la Lucca, nu departe de unde locuiesc eu, ne-am plimbat pe zidurile ce înconjoară orașul și am vizitat toate obiectivele turistice de aici.

Martie – O scurtă vacanță la Madrid și la Toledo

De mult timp îmi doream să vizitez Madrid-ul, mai ales pentru muzee. Așa că am fost singurică la plimbare și m-am bucurat să stau cu orele prin Prado, El Escorial și Reyna Sofia. Am făcut un tur al orașului, iar într-o seară am rezervat un food tour cu spectacol de tablao, flamenco improvizat. Mâncarea în timpul turului n-a fost grozavă, în schimb spectacolul de la Las Carboneras a meritat toți banii. Am căscat gura și prin Mercado di San Miguel, o piață cu mâncăruri tipice spaniole, de unde am gustat dintr-o grămadă de feluri, iar la Gines, mi-am desfătat papilele cu cea mai bună ciocolată caldă cu churros din Madrid. Am scris aici mai multe despre bunătățurile din mini vacanța din Madrid.

Excursie la Toledo, din Madrid

Toledo mi-a plăcut la nebunie și fiind aproape de Madrid, îl recomand din suflet tuturor iubitorilor de arhitectură medievală, de catedrale gotice și de străduțe pietruite, cu farmec cavaleresc.

Iunie – 2 zile la Milano

Am așteptat sfârșitul lui iunie cum așteaptă copiii pe Moș Crăciun. M-am plimbat prin Milano, am vizitat Catedrala și centrul istoric, dar scopul real al plimbării a fost concertul DEPECHE MODE, evenimentul anului pe care nu l-aș fi pierdut pentru nimic în lume. 😊

Depeche Mode la Milano

Iulie – 4 zile în Corsica, pe motor

Deși mai fusesem o dată în Corsica, de data asta ne-am hotărât s-o explorăm de pe motor, cu un rucsac în spate și ditamai geaca de piele pe cocoașă. Am vizitat San Florent, am lenevit pe plaje cu nisip fin ca talcul și o mare ca-n Caraibe, iar la Centuri, un sat pescăresc uitat de lume, ne-am bucurat de liniștea și vibe-ul relaxat al locului.

August – două săptămâni pe insula Formentera

Deși românii nu prea merg în Formentera, vă pot asigura că bate în frumusețe naturală și în farmec toate celelalte insule din Spania. Plajele sunt superbe, cu nisip fin și alb ca laptele, cu o apă cristalină, de nu te mai saturi de bălăceală și de snorkeling. De mâncare, nici nu mai vorbesc… Singura problemă e că Formentera e renumită printre vip-uri, actori și fotbaliști și nu e tocmai pentru buzunarul subțirel. Noroc că am avut cazarea gratis! E mult mai liniștită decât Ibiza, nu are cluburi și discoteci unde să-ți rupi opincile dănțuind, dar vibe-ul hippie, plajele minunate și pacea ce domnește pretutindeni, fac din Formentera un paradis unde o să-ți dorești să revii în fiecare an.

Octombrie – cu mama prin Italia

In sfârșit am reușit s-o scot pe mama din casă și s-o aduc la mine, după 7 ani! Păi ziceți și voi, ce mamă nu și-ar dori ca fiica s-o plimbe prin Italia. Numai pe-a mea parcă o duci la spânzurătoare. Dar odată ajunsă aici, zic eu că s-a simțit bine, nu mamă? 😊 Am plimbat-o pe la Veneția, la Padova, la Cinque Terre, pe la mine prin Toscana, adică pe la Florența, Pisa, Lucca, Bolgheri și Volterra, iar înainte de a se întoarce acasă, am zăbovit un pic prin Bologna, la păpat tortellini, lasagna și tigelle.

Noiembrie – Malta sau veșnic dor de vară

Deși în Italia vremea era deja cam rece, în Malta ne-am plimbat peste tot în mânecă scurtă, vizitând Valletta, Mdina, Grota Albastră, Satul lui Popeye Marinarul, insula Gozo și Marsaxlokk. Am mâncat o grămadă de produse tipice delicioase, pastiz, borș de pește, iepure cu sos și dulciuri tradiționale.

Decembrie – în căutarea spiridușilor Moșului, prin târgurile de Crăciun din Austria și Italia

Pățania cu viza pentru New York despre care am povestit aici m-a făcut să mă oftic așa de tare, încât mi-am zis că n-ar fi rău să mă las cuprinsă de spiritul crăciunesc. De ciudă că n-am vizitat New York-ul de Crăciun, n-am spart borcanul cu nutella, ci m-am înfruptat din bunătățurile tipice austriece și italiene. Am mâncat bosna, cârnați cu varză murată, knodels, supă de gulash, cartofi copți cu brânză, ștrudel și prăjitură sacher, mămăligă cu ciuperci, cartofi cu vită, carne și brânzeturi tipice din nordul Italiei, speck și salamuri de cerb și mistreț și muuulte alte delicii pe care Moș Crăciun le-a cărat în sac. Fac cum fac și până la urmă tot de mâncare scriu… 😊

Trag linie și zic eu c-am avut un an tare bun și nici pomeneală să mă las pe-o ureche în 2018. Imi doresc să vă povestesc mai pe îndelete despre călătoriile din 2017 și să vă ajut, pe cât se poate, să vă faceți planuri de vacanță prin locuri noi pe care le descoperiți alături de mine, pe Elizaland.

Un An Nou bun vă doresc!

Partajați acest lucru cu:

10 Comments

1. Ce an bogat ai avut :)Felicitări, și un 2018 și mai plin de călătorii!
    M-ai convins cu Formentera, am pus-o pe listă, poate ajung cândva 🙂

• Multumesc frumos, Cristina. Să ai un an plin de vești frumoase și cât mai multe satisfacții pe toate planurile. O să scriu despre Formentera pentru că nu prea se plimbă lumea pe acolo, deși e superb. Dacă o sa-ti faci planuri de vacanță pentru zona aia, sa-mi scrii și o sa-ti dau detalii. 😉 pupi

2. Nu ma mai satur citind…….vreau ca anul 2018 sa fie mai bogat in vacante si sa ne dai vestile de care avem nevoie. Plimba-te unde vezi cu ochii si noua nu ne ramane decat sa te urmam.Carnavalul de la Venetia m-a uns la suflet, iti multumesc inca odata!

3. La multi ani, Eliza! Iti doresc sa ai un an bun, sa faci multe calatorii si sa ne impartasesti si noua, asa cum ai facut in 2017, impresii, insotite de imagini, din ceea ce te va fascina!

• La mulți ani și multă sănătate vă doresc. Tocmai mă pregătesc de o nouă aventură despre care o să scriu o grămadă. 😉

4. Eliza ,sa fii sănătoasă și să te plimbi și anul acesta ,măcar că anul trecut ,daca nu mai bine.

5. Un an minunat sa ai in continuare! 🙂 Cu la fel de multe calatorii minunate pe care sa le impartasesti cu noi!

• Mulțumesc mult, Andreea! 2018 începe cu o nouă aventură: 7 săptămâni prin Asia, singură singurică. O să scriu muuulte articole despre Thailanda, Vietnam și Cambodgia. 😉