Ce poți face trei zile în Pai, în nordul Thailandei

M-am îndrăgostit de orașelul Pai din nordul Thailandei, la 135 de km de Chiang Mai și acum înțeleg de ce mulți au scris pe net că au plănuit să stea în Pai 2 zile și până la urmă au rămas 2 săptămâni.

Pur și simplu, locul ăsta te vrăjește, are o aură de well being, de liniște și pace care te pătrund până în măduva sufletului. Pe de altă parte, ai și ocazia să te distrezi de mama focului pe la cafenelele cu muzică live, pe la cluburi unde poți dansa toată noaptea, dacă asta cauți în vacanță în Thailanda. Aici poți găsi primele mele impresii despre Pai.

Pai Thailanda
Relax în Pai

Prima zi în Pai – plimbare prin oraș

Deși am plecat din Chiang Mai cu un minivan la 8.00 dimineața, am ajuns în Pai după prânz, că am avut parte de un drum cu peripeții.
Incântată din primul moment de atmosfera bucolică din afara orașului, am dedicat totuși o jumătate de zi străzilor principale, unde nu e loc de plictiseală; ba o plimbare, ba o bere la o terasă, ba un pic de shopping. Neștiind cum e situația seara, am preferat să rămân prin preajma pensiunii după ora 19.00, când deja era întuneric, mâncând pui cu orez prăjit și busuioc în singura dugheană din zonă.

Vaci pe camp în Pai, Thailanda
Pe drumul spre guesthouse

A doua zi în Pai – relax, mâncare bună și vizita Templului lui Buddha alb din Pai

Dacă în prima zi am plecat în recunoaștere, a doua zi în Pai pur și simplu m-am relaxat pe malul pârâului, urmărind zbenguiala fluturașilor, făcând poze și ascultând cum crește iarba. Iar când foamea m-a scos din starea zen, am trecut podul de bambus și am mâncat în oraș o porție sănătoasă de tofu cu nuci caju și nelipsitul orez, de mi-am lins mustățile. Am mai lălăit un pic prin oraș, la o cafea, iar planul de a mă întoarce în zona de peste râu să mă relaxez în hamac mi-a fost dat peste cap de  o arătare: pe un deal, în depărtare, am întrezărit o statuie albă a lui Buddha.

Stradă din Pai, Thailanda
Strada spre Templul de pe deal, Wat Phra That Mae Yen

Am luat-o la picior spre deal și legănatul în hamac s-a dus pe apa sâmbetei, că am mers câțiva km buni pănă la Templul lui Buddha alb. Wat Phra That Mae Yen sau mai simplu, Templul lui Buddha Alb e situat pe un deal și fără să premeditez nimic, am avut parte de un apus de soare spectaculos, împreună cu mulți alți turiști, toți veniți până acolo cu scuterele, fiind ăsta cel mai potrivit mod de deplasare în Pai.

După atâta mers pe jos, seara am recuperat energia consumată, înfruptându-mă cu mâncăruri thailandeze de pe Walking Street, principala stradă din Pai și mi-am dat seama că locul e foarte sigur, chiar și pentru o călătoare singură, ca mine.

A treia zi în Pai – Excursie la obiectivele turistice din afara orașului

Ultima zi de vacanță în Pai am dedicat-o atracțiilor turistice din afara orașului care pot fi vizitate fie cu scuterul, fie cu un tur organizat cu un grup de maxim 10 persoane. Am optat pentru a doua variantă pentru modica sumă de 13€. Turul include o vizită cu ghid de turism la o peșteră spectaculoasă, apoi o pauză la câteva izvoare cu apă termală unde aș fi stat toată ziua, o cascadă destul de nesemnificativă, dar vizita canionului din Pai la apus de soare a fost o minunăție.

Copii la izvoare cu apă termală în Pai
Bălăceală la izvoarele cu apă termală în Pai

Ar mai fi și alte atracții turistice cu plecare din Pai, Thom’s Elephant Sanctuary, vizita unui sat al triburilor Karen( femeile girafă), un tur pe la niște sate tradiționale chinezești…
Oricum ar fi, cu sau fără tururi, Pai o să-ți intre pe sub piele și îți garantez că greu o să te dai dus/ă din acest paradis tropical așezat, paradoxal, la poalele munților.

Partajați acest lucru cu:

3 Comments

1. Ooooffff, Eliza, m-ai imbolnavit cu peisajele pe care ni le dai mura-n gura……fantastic ceea ce vad.Poate intr-o alta viata voi colinda si eu pe acele meleaguri. Iti doresc sa fii sanatoasa si sa ai putere sa mergi pe unde vezi cu ochii. Pupa mama copilul!

2. Imi incarc bateriile ca si cand as fi pe acele meleaguri prin felul tau de a povesti si in acelasi timp ma bucur pentru ceea ce vad din pozele postate de tine.Concediu placut in continuare.Te pup!