Statuie Buddha

Sukhothai, locul unde găsești adevăratul spirit thai

După 3 zile în Pai, orașelul care m-a vrăjit pur și simplu și despre care am scris primele impresii în acest articol, m-am întors în Chiang Mai, făcând din nou cele 762 de curbe, doar ca să iau un alt autobuz spre Sukhothai, veche capitală a regatului Siam.

Me, myself and Buddha

Drumul, în total, a durat mai bine de 8 ore, 3 ore de la Pai la Chiang Mai și alte 5 până în Sukhothai. Pe drum am avut timp să meditez la frumusețile pe care le-am văzut în prima săptămână în Thailanda și să las amintirile proaspete să se sedimenteze un pic în suflet și să facă loc altora care aveau să vină. Imi ziceam în sinea mea, mai bine de atât, nici că se poate, cu un zâmbet tâmp pe buze. Ei bine, m-am înșelat… Sukhothai mi s-a oferit în toată splendoarea sa, dovedindu-mi că e mereu loc de mai bine, mai frumos când e vorba de Thailanda.

Cazare în old Sukhothai – orașul vechi

Am ajuns în Sukhothai după amiaza târziu, fără să am cazare pentru noaptea respectivă, pentru că socotisem să fac drumul cu autocarul nocturn, dar m-am sucit, știind că nu reușesc nicidecum să dorm pe drum.

Autocarul m-a lăsat chiar în fața pensiunii Old Town Guesthouse, la doar câțiva pași de Parcul Național Old Sukhothai și din fericire, am găsit o cameră liberă, anticipând sejurul în Sukhothai cu o noapte și bucurându-mă că astfel aveam să câștig o zi în plus în Bangkok. Totuși nu mi-a trebuit mult să realizez că Sukhothai merita mai mult de o zi, așa că am prelungit șederea, stând 2 nopți.

Festival cu elefanți, bătălii, multă mâncare și focuri de artificii

Fără să fi știut nimic dinainte, am nimerit exact în ziua în care se inaugura un festival important la care am avut norocul să iau parte.
Am ieșit rapid să explorez parcul național cu renumitele temple buddhiste construite încă din secolul al XIII-lea, în schimb, m-am trezit catapultată în vâltoarea sărbătorii thailandeze din Sukhothai. Intr-o parte a parcului am dat peste o paradă și o procesiune de zile mari, zeci și zeci de grupuri în costume tradiționale, muzică, 3 elefanți împopoțonați, săracii de ei, stăteau la poze lângă un lac … ce mai … nebunie mare. Iar peste toată hărmălaia asta fermecătoare, plutea un miros de frigărui, mirodenii și frangipani, alterat pe ici pe colo de un tanf îngrozitor care venea de la tarabele cu pește uscat.

Supe tipice thailandeze

M-am îndreptat pofticioasă spre zona cu mâncare să testez terenul pentru cină, dar soarele care începea, încet, să coboare pe luciul unui lac cu nuferi înconjurat de temple mi-a răpit total atenția.

Am uitat și de mâncare, și de oboseala de pe drum, de elefanți, muzică, parade și costume, căci festivalul naturii a fost mai presus de tot ce poate pune la cale mintea omului.

In atâta învălmășeală de senzații și emoții, lacrimi de fericire mi-au brăzdat obrajii și m-am trezit holbându-mă, cu nesaț, la spectacolul soarelui, cufundându-se în lacul în flăcări, cu inima încărcată de un sentiment profund de gratitudine și un pic de euforie.

Apus de soare în Sukhothai
Wow effect

Am gustat dintr-o bucată de Thailanda autentică

Intodeauna am fost convinsă că cele mai plăcute experiențe de călătorie sunt acelea în care te amesteci printre localnici care nu știu o iotă de engleză sau când guști mâncăruri tradiționale fără să ai habar de ce pui în gură, imitând pe cei din jur.

Pe la tarabele cu mâncare totul era scris în thailandeză, vănzătorii nu știau să-mi spună ce vând, așa că doar gesticulând ca o maimuță sau scoțând sunete ridicole să imit un animal, adulmecând mâncărurile sau pur și simplu alegând ce luau și localnicii, am avut parte de ospățuri pe cinste.
Prima seară în Sukhothai, atât de încărcată de emoții, de stări sufletești puternice și de prea mult ardei iute s-a încheiat cu un show teatral care evoca o bătălie între două imperii, cu prinți viteji călare pe elefanți, soldați luptându-se cu curaj și focuri de artificii spectaculoase.

Pe bicicletă, în parcul național din Sukhothai

A doua zi în Sukhothai am luat la rând templele din parcul national și mare mi-a fost mirarea să mă trezesc hoinărind printre ruine de una singură, urmărită doar de privirea misterioasă și senină a multor Buddha de piatră. Doar câte un cuplu de francezi mai dădea târcoale pe la aceleași wat-uri, dar in rest, nici țipenie de om, liniște și pace, ciripit de păsărele și orăcăit de brotăcei.

Mi-am luat prânzul în stil thai, făcând un picnic pe malul lacului și după alte plimbări pe bicicletă prin parc, am așteptat din nou apusul, stând pe iarbă cu localnicii care îmi zâmbeau din toate părțile, în timp ce copiii lor mă salutau de zece ori cu același hello.

Pranz pe lac în Sukhothai

Sukhothai e Thailanda off the beaten path

Seara, la cină, am dat-o pe supă cu tăiței și alte gustărici delicioase a căror nume rămâne un mister, iar noaptea târziu, am oftat cu nostalgie, gândidu-mă că dis de dimineață, aveam să las în urmă un alt loc care mi-a intrat la suflet și unde am descoperit o alta față a Thailandei, autentică și puțin bătută de turiști. Iar primul apus de soare în Sukhothai îmi va rămâne întipărit în memorie ca unul dintre cele mai emoționante și mai intense momente din toată călătoria mea de 7 săptămâni prin sud-estul Asiei.

Tie ți s-a întâmplat vreodată să plângi de fericire în fața spectacolului naturii, a unui monument sau a unei opere de artă care te-a impresionat, în una dintre călătoriile tale?

Partajați acest lucru cu:

6 Comments

1. Si din nou am ramas cu gura cascata, la tot ce-am citit si ce-am vazut prin intermediul pozelor trimise. Esti o fericita ca nu-ti scapa nimic si-i dai inimii numai ce-i place.Sa fii sanatoasa si sa ne revedem cat mai curand.

2. Doamne,Dumnezeule,cat mă bucur pentru tine că te relaxezi cu atâta plăcere și atât de impresionata! Concediu plăcut în continuare!
    Te pup!

3. Super concediu. Sper sa pot merge si eu intr-un concediu de 2 luni prin Rusia, Mongolia, China si Japonia.

• Si pe mine ma atrag tarile astea. De cand eram mici, mama vroia sa ajungem prin Rusia, tii minte? Te pup. Mersic pentru mesaj.