Templu pe Chao Phraya Bangkok

Patru zile în Bangkok – dincolo de cele mai renumite atracții turistice

Timp de zece zile mi-am incărcat bateriile în nordul Thailandei, stând 4 zile în Chiang Mai, 3 zile în Pai, 2 zile în Sukhothai și pierzând ore bune pe drumuri. Totuși am vrut să dedic câteva zile capitalei Thailandei, deși o mai vizitasem o dată acum 3 ani, tot de una singură.
In prima vacanță în Bangkok am vizitat Palatul Regal, Wat Pho, cunoscut și ca Templul lui Buddha Inclinat, Mormântul Victoriei și Khao San Road, unde am gustat prima oară în viață lăcuste și greieri prăjiți! Am fost impresionată de toate obiectivele turistice din Bangkok pe care am reușit să le pun pe listă, însă de data asta am lăsat deoparte principalele atracții turistice din Bangkok și am descoperit o latură pe cât de diferită, pe atât de fermecătoare.

Cum e la Piața Chatuchak din Bangkok

Am ajuns în Bangkok într-o vineri, seara, așa că a doua zi nu puteam să ratez o piață care are loc doar în weekend. Dis-de-dimineață, am luat BTS-ul, renumitul sky train din Bangkok care te salvează de traficul infernal și am mers până la stația Mo Chit, care se află la doar câțiva metri de faimoasa piață Chatuchak.

Piața Chatuchak din Bangkok
Piața Chatuchak din Bangko

Ține-te bine, mămăică, pentru că tentația de a-ți mai umple o valiză e mare! Numai ochi de drac nu găsești acolo, ba poți da și peste ăsta, dacă cineva mi-l scoate. Haha :-)))
Pe 15000 de tarabe( da, ai citit bine, CINCISPREZECE MII) sunt etalate haine, încălțăminte, mâncare, articole pentru casă, opere de artă, produse din piele, nimicuri și suveniruri și tot felul de bâzdâgănii.
Vrei vreo lighioaie care să se târască pe gresia din bucatărie? Aici vii! Vrei un cocoș, un cățel sau un purcel? Tot de aici îl cumperi. Dar, dincolo de glumițe, piața de animale m-a făcut să mă cutremur de câtă lipsă de sensibilitate față de vietăți au vânzătorii și cu greu am reușit să-mi sufoc lacrimile. Dacă iubești animalele și ești o fire mai slabă, mai bine eviți partea asta a pieței Chatuchak, dacă nu vrei să-ți strici toată ziua. Și nu exagerez deloc…
Am stat gură cască până seara, la piața Chatuchak din Bangkok și m-am bucurat un pic și de atmosfera relaxată pe la o terasă, sorbind dintr-un cocktail și ascultând un pic de muzică de Buddha bar.

Tur cu bicicleta și cu barca în Bangkok

Deși sună curios sau mai degrabă, greu de pus în practică din cauza traficului, un tur cu bicicleta prin Bangkok se poate revela o surpriză tare plăcută. Pedalând vreo 3-4 ore, am descoperit China Town, dar nu doar piața, ci și zona unde locuiește comunitatea de chinezi, întortocheată și îngustă, de parcă aș fi străbătut măruntaiele unui cartier în inima căruia era strict interzisă intrarea străinilor.

Pe stăduțele din China Town, Bangkok

Apoi ne-am oprit din pedalat, ca să vizităm un templu și o mică piață plutitoare, unde, din păcate, negustorii își vânduseră deja produsele, iar de jur împrejur nu rămăseseră decât câteva tarabe goale. Traversând canale înguste, am trecut pe lângă câmpuri cultivate de bananieri și lemon grass, uitând, cu desăvârșire, că ne aflam în Bangkok.

Ne-am plimbat cu barca, străbătând canale înguste ale râului Chao Phraya din Bangkok, încercând să captăm pe cardurile de memorie crâmpeie din viața de zi cu zi a localnicilor, departe de zgârie nori, trafic și hărmălaie.
Am rezervat turul cu bicicleta în Bangkok, combinat cu o plimbare cu barca cu agenția Co Van Kasle și am plătit vreo 40€. Nici că puteam cheltui mai bine banii ăia.

O zi la templele din Ayutthaya, plecând din Bangkok

Dacă tot m-a pălit spiritul de aventură, am preferat să merg de una singură la Ayutthaya, din Bangkok, fără să rezerv o excursie de grup printr-o agenție de turism și m-am descurcat destul de bine, eu care încurc stânga cu dreapta. Dacă nu vrei să ai batăi de cap, soluția cea mai simplă ar fi o excursie de o zi la Ayutthaya din Bangkok, cu ghid de turism și van, dar plăcerea de a pedala printre temple de una singură, fără limită de timp și pauze pentru pipilică, m-a determinat să fac această alegere.
Am avut parte de o zi superbă, deși mi-au ghiorăit mațele toată ziua, pentru că am încurcat banii, dimineața pe fugă și doar la Ayutthaya mi-am dat seama că trebuia să supraviețuiesc o zi, cu doar 100 de baht de mâncare, adică vreo 2,50€. Cu multă apă, doar o înghețată și un pumn de alune, am înfruntat canicula și seara, în Bangkok, am mâncat cât pentru toată ziua. 😊

Wat Maha That din Ayutthaya
Capul lui Buddha, la Wat Maha That

Cu capul printre nori și buzunarele jeluindu-se

A patra și ultima zi în Bangkok am petrecut-o plimbându-mă pe străzi, lenevind pe la cafenele și la tarabe cu fructe și legume, iar seara mi-am propus să merg la un sky bar din Bangkok să văd și eu care e atmosfera de la înălțime. L-am ales pe cel mai înalt, la etajul 64 la Lebua Tower, de parcă 5 etaje mai jos mi-ar fi stat cocktailul în gât, dar na, să nu mor proastă.

Sky Bar la Lebua Tower în Bangkok

Dincolo de o sută de salamalecuri la intrare și de domnișoare elegante care-ți propun cele mai scumpe băuturi din meniu, experiența a meritat. Așa, o dată… Totuși atmosfera glacială, vibe-ul money oriented și zgârcenia la zâmbet a personalului m-a făcut să mă bucur de view pentru ceva timp, golind până la ultimul bob farfuriuța cu fistic și făcând o grămadă de fotografii. Apoi mi-am luat tălpășița, pentru că, pur și simplu, nu mă simțeam în largul meu. Doar așa, ca fapt divers, am scos din buzunar 850Baht, adică 24€ sau 112 RON pentru un Lebua Mojito, făcut ca la carte, ce-i drept, dar la un preț exagerat, zic eu. Iar când m-au întrebat dacă aș dori să rămân la cină, le-am spus zâmbind, no thanks. Am preferat o supă cu creveți spicy și delicioasă, Tom Yum Koong, la o dugheană cu localnici unde am râs și m-am distrat cu vecinii de masă, un american cu soția lui thailandeză care mi-a dat să gust din mâncarea ei și m-a învățat cum să combin niște aperitive tipice. Voi prețui mult mai mult acele momente în Bangkok, decât cocktail-ul la cel mai înalt sky bar din Bangkok.

Cină în Bangkok
Personal Thai Food Coach

Dacă totuși îți dorești să admiri Orașul îngerilor de la înălțime, mai sunt multe alte sky baruri în BangkoK, unde cu siguranță atmosfera e mai relaxată, prețurile mai decente și vibe-ul mai vesel:

Speak Easy – la Hotel Muse
Above Eleven – la Frasier Suites
Vertigo – la Banyan Tree Hotel
Blue Sky – Centara Gran Central Plaza
Theree Sixty – la Millenium Hilton

Voi pe care le-ați încercat, în vacanța voastră în Bangkok? M-aș bucura să vă citesc părerile.

Partajați acest lucru cu:

8 Comments

1. Am de gand sa strang ceva bani si sa mai gasesc pe cineva cu care sa petrec iarna in Asia. Voi incerca sa stau 3 luni si sigur voi trece si prin Bangkok. Decat sa merg la noi la mare unde servirea este proasta, serviciile scumpe si inca mai asculti fara sa vrei manele, mai bine fac un efort si imi pregatesc un concediu lung in tari din Asia.

• Chiar mi-ai dat o idee pentru un articol. Voi scrie cat am cheltuit in aproape două luni in Asia și sper să fie de folos și altora.

2. Eu tot incerc sa -mi fac niste socoteli, nu stiu daca voi si reusi sa strang cureaua, dar atat de tare imi doresc sa ajung pe acele meleaguri… de numa, numa.Mi-ar placea sa colind si sa savurez cu nesat, tot ce poate sa-mi ofere acele locuri mult dorite.

3. După pelerinajul de la Mormântul sfânt făcut de curând, mi s a deschis apetitul pentru plimbări și i mi doresc sa ajung și în aceste locuri ,fiindu mi de mare ajutor sfaturile date de tine.

• Ahhhaaa, ce-mi aud urechile sau mai bine zis, ce văd ochii mei!!! N-ar fi rău să vă iau pe amandouă data viitoare cand mai merg în Asia. 😉

4. Mioara Cazacu

O idee de milioane!!!! Indrumator avem,curele….cumparam!!! Salutari la toti!!!

• Heheh, asta-i beleaua. La Tina cureaua se mai poate strange, că are de unde, dar la dumneavoastră, așa firavă, unde să mai strangeți? ;-)))