Excursie Ao Nang

Ce excursii am făcut în Krabi ( din Ao Nang) și Phi Phi Don

Acum ceva vreme am scris un articol despre cheltuielile în Thailanda pe timp de trei săptămâni și am realizat că mulți călători sunt interesați de asemenea argumente, mai ales cei care-și doresc să călătorească pe cont propriu. In următoarele articole voi scrie și despre cât am cheltuit în Vietnam și Cambodgia.

Dacă nu toți ne permitem să mergem în hoteluri de lux sau să cumpărăm un pachet de la o agenție de turism, asta nu înseamnă că trebuie să stăm acasă, ba dimpotrivă, ne putem descurca de minune cu un buget mai redus, dar fără să renunțăm la excursii sau alte mofturi de vacanță.

Cineva pe facebook mi-a scris că merg la boschetăreală, la chin și privări, doar pentru că am ales hoteluri modeste, dar curate sau hostels cu baie în comun. Am preferat să dau mai puțin pe cameră, că până la urmă intram seara doar să pun capul pe pernă și să fac mai multe excursii sau să mânânc pe unde vroiam. Așa că, vorbim de gusturi și priorități, dom’le. Fiecare face ce vrea cu vacanța lui, nu-i așa? 😉

De îndată ce am ajuns în Krabi, mai precis în Ao Nang, n-am avut stare să iau orășelul la picior sau să mă relaxez pe plaja de acolo, care, fie vorba între noi, nu merită nici măcar să-ți plimbi câinele, dar asta ziua, pentru că la apusul soarelui, am avut parte de un spectacol de n-o să-l uit cât voi trăi. Așa spun mereu, până la următorul apus. 😊 Așa că n-am avut stare și am rezervat imediat o excursie pentru după-amiază.

Apus pe plaja Ao Nang Thailanda

Câteva precizări despre excursiile în grup în Krabi – din Ao Nang

Caută numai excursii private și NU rezerva nicio excursie de grup dacă:

• Nu suporți să aștepți sau te enervezi când cineva nu e punctual. In toate excursiile pe care le-am făcut, am așteptat și mai bine de jumătate de oră ghidul care aduna participanții de pe la hoteluri.
  • Nu ai o capacitate de adaptare ridicată. Ghidul n-o să stea să caute in coarne excursioniștilor și să-i dădăcească ca pe copii.
  • Nu ești cât de cât zvelt. Dacă îți ia 10 minute să îți așezi bine masca de snorkeling și ochelarii, îți mai rămân doar vreo zece minute să te bucuri de peștișorii colorați care înnoată în jurul tău. De multe ori, la opririle pentru snorkeling, timpul de bălăceală e limitat, dar oricum după vreo 3-4 opriri, eu una eram mulțumită că-mi făcusem pofta.
  • Nu ții cont de ghid când anunță orarul de îmbarcare spre o altă insulă. Un italian a pățit-o și degeaba soția lui încerca disperată să tragă de timp. După vreo 20 de minute de așteptat, ghidul a hotărât să continue excursia.

Dacă nu v-am speriat deja, vă pot spune că excursiile merită și eu n-aș rata, nici într-o viitoare vacanță în același loc, niciuna dintre cele pe care le-am ales.

Turul celor 7 insule la apus cu long tail boat – din Ao Nang – 1000 Baht( taxa pentru parc inclusă) – 26€

Cum am pus trollerul în cameră, am și ieșit și am rezervat o excursie a celor 7 insule la apus de soare, aka 7 Islands Sunset Tour. Am nimerit cu compania Mariam Tours cu un personal cam zăpăcit și care ne cam grăbea, dar în general a fost o experiență plăcută, pe care aș face-o din nou, oricând. Cina pe care am luat-o pe Poda Island, la apusul soarelui, a fost inclusă în preț și mâncarea delicioasă.

Krabi Thailanda
Poda Island Thailanda

Turul Insulelor Phi Phi cu speed boat – din Ao Nang – 1200 Baht( 800 + 400 taxă parc) – 31€

Mulți călători se feresc să meargă în acest tur din cauza aglomerației pe Maya Bay care și-a pierdut complet farmecul, din cauza bărcilor aliniate în fața plajei și a mulțimii de turiști, dar am fost și pe alte insule, la fel de splendide, unde era de-ajuns să mergi 200 de metri mai încolo și să te bălăcești fără niciun chinez prin prejur. Aș face această excursie special pentru Bamboo Island, unde m-am bucurat de soare și de o mare de turcoaz cu puțini turiști în jurul meu. Maya Bay, no comment. Pozele vorbesc…

Excursie Maya Bay Thailanda

Excursie la Hong Island cu speed boat – din Ao Nang – 1050 Baht( 500 excursia + 300 taxă parc + 250 închiriere caiac) – 27€

În excursia pe insula Hong, m-am simțit asemeni lui Robinson Crusoe pe o insulă rătăcită și pustie, fără picior de turist. Aproape. Insula Hong e considerată printre cele mai spectaculoase din Thailanda, iar plimbarea cu caiacul e un must, pentru câteva plaje unde nu se poate ajunge decât cu un long tail boat sau cu caiacul.

Excursie Hong Island Krabi

Tur cu barca Maya Bay Sleep Aboard – din Phi Phi Don – 110€

Deși nu se poate sta în timpul nopții pe renumita plajă unde s-a filmat The Beach, cu Leonardo di Caprio, singura soluție pentru a putea petrece o noapte în preajma plajei este cu compania Maya Bay Tours. Maya Bay Sleep Aboard e acel tip de aventură pe care merită să o trăiești o dată în viață. După o zi de snorkeling, prânz pe plajă, poze la maimuțe și mult relax ne-am bucurat de apusul soarelui de pe barcă și de liniștea care pune stăpânire pe mare, pe plajă, abia după ce toate speed boat-urile și bărcile long tail duc turiștii înapoi de unde au venit. Deși nu e chiar așa de wow, bălăceala seara târziu, înconjurați de licuricii mării, planctonul, a adus o notă de magie și de bună dispoziție întregului grup.

Excursie Maya Bay
Snorkeling în Krabi

Băieții de la Maya Bay Tours vor încerca să vă facă noaptea cât mai distractivă și mai plăcută, cu câteva jocuri pe o plajă de lângă The Beach, unde se lasă cu golitul unei găletușe pline de alcool, dar pentru un cuplu romantic, care preferă să se bucure de noaptea în Maya Bay de capul lor, e de-ajuns să-și caute un loc mai departe de grupul vesel, unde să-și aștearnă un prosop și să se bucure de cerul înstelat sau să facă o baie în marea întunecată.

Plaja Maya Bay

După ce jocurile s-au sfârșit, precum și cocktail-ul din găletușă, am revenit pe barcă unde, pe saltele simple și cu o pătură nu tocmai fresh, ne-am culcat pe punte, cu nasul în sus, privind la stele. Deși excursia cu barca cu Maya Bay Tours nu e tocmai ieftină, nu vă așteptați la condiții și servicii top, dimpotrivă; nu o dată mi s-a întâmplat să văd un gândăcel zbughind-o pe lângă noi, spre indignarea unor turiste americance cam sclifosite, dar dacă spiritul de aventură și de adaptare nu vă părăsește, atunci experiența în sine e priceless.

Dacă ați făcut alte excursii din Krabi, sper că v-ați simțit la fel de bine cum m-am simțit eu în Sudul Thailandei, unde sper să mă întorc să mai vizitez și alte insule și poate data viitoare o să învăț să fac scuba diving. 😊

Partajați acest lucru cu:

5 Comments

1. Ma bucur de frumoasele tale vacante si faci foarte bine ca impartasesti cu noi ceea ce-ai vazut.

2. Foarte interesant articolul , dar ne faci multa pofta de plimbare in locuri atat de frumoase.

3. Interesant si fascinant.Multumesc pentru detalii.

4. Drutu Lucian

Anul 2019 trebuie sa ma prinda pe acolo. Daca te gandesti ca pentru un tur scurt
    in Delta Dunarii ajungi sa platesti mult mai mult decat acolo, atunci este pacat sa nu faci toate excursiile.

• Daaa, sunt multe opțiuni, eu le-am făcut doar pe cele mai cunoscute, dar dacă ar fi să mă mai duc pe-acolo, aș sta o lună să le fac pe toate, 🙂