Pestera Paradisului Vietnam

Peșterile din Vietnam – cum se joacă Doamne Doamne de-a artistu’

Dacă săptămâna trecută am scris despre pădurea Tra Su, din Delta Mekongului și am descris locul ca fiind cel mai impresionant din Vietnam, mi-a fost de-ajuns să mă uit din nou pe pozele de la peșterile din Phong Nha, ca să mă sucesc și să pun la loc de frunte aceste spectaculoase peșteri din Vietnam.

Cum ajungi la Phong Nha

După o călătorie lungă cu un tren de noapte din Hanoi în Dong Hoi și apoi încă vreo două ore de autobuz, în sfârșit am ajuns în Phong Nha, întâmpinați de bivoli, întinderi nesfârșite de plantații de orez, dar și de câțiva microbiști care se pregăteau de meci, pe la puținele cafenele și restaurante din Phong Nha.

Cazare în Phong Nha

In cele două zile cât am stat în Phong Nha, am ales un hotel simplu și drăguț, cu camere spațioase și foarte curate, doar baia arăta cam jalnic, în sensul că părea să nu fi fost terminată, pentru că lipsea tencuiala de pe pereți. Dar la cât am plătit, 16€/noapte, chiar nu puteam să avem prea multe pretenții.

Hotel Phong Nha
Priveliște de la fereastra camerei de hotel
Phong Nha Vietnam

Cum se ajunge la peșterile din Phong Nha

Orășelul Phong Nha nu prezintă interes și fără un scuter nu se poate ajunge pe coclauri, în inima munților, acolo unde sunt ascunse o grămadă de peșteri. Dar dacă totuși varianta pe cont propriu cu scuterul nu vă surâde, atunci puteți rezerva direct de la hotel, o excursie la peșterile din Phong Nha și la alte peșteri din împrejurimi, că sunt peste 300!

Ce peșteri am vizitat în două zile în Phong Nha

Tur privat la Peștera Phong Nha

Cum am pierdut ceva timp cu hotelul și închiriatul scuterului, singura opțiune era să vizităm peștera Phong Nha, situată la mică distanță de orășel. Peștera se poate vizita numai intrând cu barca în pântecul muntelui. Ajunși la ghișeu, ne-am dat seama că eram singurii turiști la ora aia, pe la 15.00, așa că am hotărât să plătim închiriatul unei bărci doar pentru noi, transformând vizita peșterii Phong Nha într-o experiență deosebit de romantică și cu adevărat unică. Ne-am trezit catapultați într-o lume solemnă modelată în forme complexe, în fața căreia pălește până și farmecul unei catedrale gotice. Așa cum în fața unei opere de artă, dăm frâu liber imaginației și interpretărilor de fel și chip, tot așa, la peștera Phong Nha, fiecare formă parcă avea propria identitate și se conturase după placul ei, ba asemeni unui fruct, ba întruchipând un animal.

Pestera Phong Nha Vietnam

Vizită la Peștera Paradisului

După turul la peștera Phong Nha, credeam că nu puteam să găsesc ceva și mai spectaculos, dar m-am înșelat. Peștera Paradisului e considerată cea mai lungă peșteră uscată din Asia și la fiecare pas, rămâneam cu gura cascată și cu ochii în sus, minunându-mă de măiestria unor mâini divine care au plasmat, acum milioane de ani, astfel de forme colorate în toate nuanțele cerului.

Peștera Paradisului Vietnam
Elefantul Dumbo in peșteră
Pestera Paradisului Vietnam

Distracție garantată la Dark Cave

Chiar în ziua în care trebuia să plecăm spre Hue, nu m-am potolit până nu mi-am convins prietenul să tragem o fugă și la Dark Cave, renumită pentru bălăceala în nămol. Desigur, pot confirma faptul că e o activitate inventată pentru turiști, dar mânjitul cu nămol, joaca și bălăceala în măruntaiele pământului vor rămâne, pentru mine, amintiri de neuitat. Pe lângă vizita peșterii, ne-am mai pus un pic la vâslit pe lacul din fața peșterii și din păcate, din lipsă de timp, n-am mai putut să ne dăm cu tiroliana, activitate inclusă și ea în prețul turului. Am ajuns acolo pe cont propriu, cu scuterul, dar ne-am putut lipi fără probleme de un alt grup de turiști care urma să facă turul peșterii întunecoase.

Tiroliana Dark Cave Vietnam

Vă pot asigura că nici cuvintele și nici fotografiile nu pot descrie în mod convingător această parte a călătoriei în Vietnam, dar mă întreb cum de aceste locuri de vis nu apar în mai multe circuite oferite de agenții. Totuși, poate chiar în asta constă farmecul locului. E puțin bătut de turiști. 😉

Alte articole despre călătoria în Vietnam

Bugetul vacanței de două săptămani in Vietnam

Pădurea Tra Su din Vietnam – ultimul taram virgin din Delta Mekongului

Partajați acest lucru cu:

2 Comments

1. Am ramas cu gura cascata la asemenea frumuseti.Imi inchipui cum arata in realitate.